تعریف بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا ، از جمله واژه‌هایی هستند که در سال‌های اخیر به صورت گسترده در فضای رسانه ها به کار گرفته می‌شوند. بازاریابی محتوا یا Content Marketing یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که در آموزش دیجیتال مارکتینگ چیست توضیحات کاملی را در مورد بازاریابی دیجیتالی دادیم.

تعریف بازاریابی محتوا

تعریف موسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) از بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سود ده صورت می‌گیرد.

به نظر من این تعریف خیلی خوب است ولی می‌توانیم در آن به قسمت های دیگر اشاره کنیم. به این که بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است که بر ایجاد یک رابطه قوی با مخاطب هدف شما متمرکز است که می‌توانیم با انتشار محتوای با کیفیت بطور صحیح با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

در بازاریابی محتوا ، مطالبی که تولید می‌شوند باید با محصولات و خدمات شما کاملاً در ارتباط باشد تا کاربران بتوانند با خواندن آن‌ها، مواردی مانند مزایا، خدمات، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را متوجه شوند و از این رو برای استفاده یا خرید آن‌ها، تصمیم بگیرند.

نکته‌ای که حائز اهمیت است، این است که آگاهی و اطلاعات مردن نسبت به گذشته زیاد شده است و صرفاً با تبلیغات انبوه نمی‌توانید به هدف خود در فروش برسید. موردی که در اینجا پیش می‌آید این است که افراد با دیدن تبلیغات شما احتمالاً به سراغ اینترنتی بیایند و کالا یا خدمات شما را سرچ کنند و با بازخورد هایی که از شما می‌بینند اقدام به خرید کنند. به عنوان نمونه می‌توانیم به سایت دیجی کالا اشاره کنیم که قسمتی برای نقد، بررسی و مقایسه کالا ها دارد که می‌تواند نقش بسزایی در تصمیم‌گیری خریدار داشته باشد.

بازاریابی محتوا چیست و نقد و بررسی دیجی کالانقد و بررسی محصول در سایت دیجی کالا

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم



/ 0 نظر / 19 بازدید